Toegankelijkheidsverklaring.
Louyet (hierna 'BMW Partner’ genoemd) actualiseert haar website voortdurend zodat deze toegankelijk is volgens de regels van de Belgische toegankelijkheidswet die de Richtlijn (EU) 2019/ van het Europees Parlement en de Raad van 17 april 2019 betreffende de toegankelijkheidseisen voor producten en diensten omzet.
Deze toegankelijkheidsverklaring geldt voor het aanbod op de website louyet.bmw.be.
De richtlijn verplicht dienstverleners onder andere om e-commerce diensten zo te ontwerpen dat ze op de gebruikelijke manier toegankelijk en bruikbaar zijn voor mensen met een beperking, zonder bijzondere moeilijkheden en in principe zonder hulp van buitenaf.
Deze eisen zijn in meer detail vastgelegd in de Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) volgens welke steeds de nieuwste technologie in acht moet worden genomen. Naast de technische vereisten moeten dienstverleners volgens de wettelijke voorschriften bepaalde informatie op een toegankelijke manier beschikbaar stellen.
Wat je kan verwachten en wat je moet weten om te begrijpen hoe het werkt.
De BMW Partner biedt op de website verschillende e-commerce diensten (hierna ‘diensten’ genoemd) aan waarmee klanten online producten en diensten kunnen kopen. Hieronder staan de beschikbare diensten beschreven.
Online content die niet bij de beschreven diensten wordt genoemd, is misschien (nog) niet helemaal toegankelijk gesteld.
Reserveren.
Klanten kunnen via de website, via de tab Snel leverbare wagens, doorklikken om sommige voertuigen van BMW Partners online te reserveren door via die website reserveringskosten te betalen. Dit kan voor nieuwe direct beschikbare wagens en voor tweedehandswagens van BMW.
Online afsprakenplanning voor sales afspraak.
Klanten kunnen een afspraak maken met een BMW Partner via de knop Sales afspraak op de homepage, of via de tab Nieuwe wagens en vervolgens Sales afspraak. Je hebt hiervoor geen BMW ID nodig.
Online afsprakenplanning voor service afspraak.
Klanten kunnen een onderhoudsafspraak maken met een BMW Partner via de Service App door de gewenste individuele diensten voor een voertuig dat ze al hebben te selecteren en een afspraak te maken. Je hebt een BMW ID nodig en je voertuig moet aan de BMW ID gekoppeld zijn.
Testrit.
Klanten kunnen een testrit boeken in een voertuig van een gewenste modelreeks via de tab Nieuwe wagens en vervolgens Proefrit, door hun persoonlijke gegevens in te vullen en de gewenste datum en tijd te kiezen, afhankelijk van de toepasselijke beschikbaarheid, evenals de BMW Partner waar ze de testrit willen maken. Je hebt een BMW ID nodig om een testrit te boeken.
Voldoen aan toegankelijkheidseisen.
De BMW Partner werkt er voortdurend aan om haar website op verschillende manieren toegankelijk te maken en geschikt te maken voor gebruik via de nodige hulpmiddelen. Daarom wordt deze website voortdurend ontwikkeld en bijgewerkt om te voldoen aan de technische regels van de Europese norm EN 301 549 en voldoen ze aan de succescriteria van de richtlijnen voor toegankelijkheid van webcontent (WCAG) 2.1, waarnaar wordt verwezen, op conformiteitsniveaus A en AA.
De relevante subpagina's van de website geven ook op een duidelijke manier de informatie die volgens de Belgische toegankelijkheidswet nodig is.
Beperking met betrekking tot hiërarchische niveaus.
Op deze website werd het nodige gedaan om de onderdelen van de website onder te verdelen in verschillende hiërarchische niveaus. Aan alle hoofd- en subtitels op de website werden de nodige labels gekoppeld in de codering van de website. Deze labels zorgen ervoor dat deze website door assistentietools ook gemakkelijker gelezen kan worden.
De structuur op de website is dus grotendeels correct leesbaar door assistentieprogramma’s, echter kan het wel zijn dat er hier en daar een titel niet het juiste hiërarchische niveau meekrijgt. Dit heeft te maken met de manier waarop de website is opgebouwd, namelijk met componenten die op verschillende pagina’s geplaatst kunnen worden. Aan elke component zijn er altijd niveaus van titels gekoppeld, ongeacht op welke pagina of in welk onderdeel deze componenten worden toegevoegd. Aangezien deze componenten niet toelaten om per plaatsing een hiërarchisch niveau aan de titel te koppelen, zou het kunnen dat er op bepaalde pagina’s of voor bepaalde titels niet het exact juiste hiërarchische niveau wordt gehanteerd, waardoor volgens bepaalde assistentietools sommige titels foutief geïnterpreteerd worden als gelijkwaardig. Dit heeft geen invloed op de navigatiemogelijkheden op de website, hier wordt van boven naar onder de logische weg gevolgd van alle elementen.
Verantwoordelijke markttoezichthouder.
De Belgische markttoezichthouder voor de toegankelijkheid van producten en diensten:
Federale Overheidsdiensten (FOD) Economie
Voorgangstraat 50, 1210 Brussel
België
Feedback en contact.
Als je vragen of opmerkingen hebt over de toegankelijkheid van de websites van deze BMW Partner, neem dan contact met ons op via marketing@louyet.be.
Update van de verklaring.
Deze toegankelijkheidsverklaring is voor het laatst bijgewerkt op 28 juni 2025.